Тэхналогіі
Набор тэхналогій стандартны: HTML+CSS+JS. У фільтрацыі выкарыстоўвалі AJAX.
Запусцілі праект 29 снежня 2017 года
Забягу наперад і скажу, што з камандай агенцтва было крута працаваць. Яны выкарыстоўваюць сучасныя метады продажаў, разумеюць важнасць кантэнту і яго падачы. Прывыклі карыстацца якаснымі прадуктамі, ды і проста ўважлівыя да дробязяў.
І, як мне здаецца, рабяты могуць змяніць стаўленне да агенцтваў нерухомасці, за якімі замацавалася званне «нячыстых на руку спекулянтаў».
Зараз пра праект.
Працу над праектам пачалі з пабудовы карты падарожжа кліента (CJM). Вызначылі пункты, дзе кліент кантактактуе з кампаніяй і дэталёва разабралі тыя, якія закраналі распрацоўку сайта.
Таксама абмеркавалі «ўнутраную кухню», у прыватнасці, як ліды рухаюцца па кампаніі. Гэта паўплывала на настройку формаў і функцыянал пасадачных старонак прадаўцоў.
Сайт можна падзяліць на 4 часткі:
Распрацоўку прататыпаў мы пачалі толькі праз пару тыдняў пасля старту праекта. Увесь гэты час каманда агенцтва працавала над кантэнтам. Не магу сказаць, што мы прымалі актыўны ўдзел у напісанні кантэнту, але пару слушных парад далі.
Думаю, выраз «памалу разганяліся, але потым хутка беглі» будзе справядлівай характарыстыкай этапа праектавання ды і праекта ўвогуле. Працаваць з якасным кантэнтам на руках было прадуктыўна і прыемна.
Мы разумелі, што праца над праектам будзе працягвацца больш за чатыры месяцы, а атрымліваць профіт кліент жадаў ужо зараз. Таму вырашылі падзяліць праект на этапы і спачатку запусціць пасадачную старонку асноўнай паслугі — продаж нерухомасці.
На першым экране размяшчаем заклік — «Прадайце выгадна вашу кватэру ў Мінску». Гэтым заклікам адразу заяўляем асноўную геаграфію работы агенцтва — Мінск, і спецыялізацыю — продаж кватэр. Пад заклікам размяшчаем інфармацыю, якая звяртае ўвагу на адну з ключавых характарыстык работы агенцтва — хуткасць. Тут жа форма, на выпадак, калі наведвальнік адразу гатовы скарыстацца паслугай.
Асноўны спосаб сувязі патэнцыяльнага кліента з агенцтвам — тэлефон. Таму ў хэдары размяшчаем 2 нумара тэлефона і форму заказу званка.
Наступным блокам расказваем пра перавагі. Далей раскрываем дэталі таго, як агенцтва прадае. І тут жа яшчэ адна канверсійная форма, якая прапаноўвае атрымаць бясплатную ацэнку аб'екта.
Паказваем каманду ў асобах і даём асноўныя лічбы аб кампаніі.
Паказваем працэс работы. Важна, што агенцтва працуе па «эксклюзіву» і абавязкова падпісвае дагавор з кліентам, а аплата паслугі ажыццяўляецца толькі па факце выканання.
Падмацоўваем крутасць агенцтва прыкладамі паспяховы здзелак. У блоку прадугледзелі 2 тыпу кантэнту: тэкставы і відэа.
Для чалавека, які жадае прадаць кватэру, важным фактарам пры выбары агенцтва з’яўляецца наяўнасць патэнцыяльных пакупнікоў на момант звароту — іх наяўнасць уплывае на хуткасць продажу. Прапаноўваем адпаведную канверсійную форму.
Даціскаем формай тэст-драйву паслугі.
Расказ здаецца лагічным — пераходзім да дызайну. Так, наперакор логіцы мы не прадоўжылі праектаванне астатніх старонак сайта, а перайшлі да дызайну пасадачнай, каб, як казалі раней, запусціць яе максімальна хутка.
Але ў нашым расказе пра дызайн трошкі пазней, зараз прадоўжым пра праектаванне.
Логіка расказу на старонцы «Пакупніку» была падобнай. З асаблівасцей: паслугу можна падзяліць на 2 часткі:
Паслугу могуць заказаць як цалкам, так і кожную з частак паасобку. Таму старонку падзялілі на 2 часткі. Для зручнасці на першым экране зрабілі спасылкі на адпаведныя блокі.
З юрыдычнага пункта гледжання паслуга «абмен нерухомасці» сама па сабе адсутнічае і рэалізуецца за кошт продажу аднаго аб’екта і куплі другога. Але ў быту ўжыванне тэрміна «абмен нерухомасці» — звычайная з'ява, таму пад гэту паслугу таксама робім асобную пасадачную старонку.
На старонцы з’явіўся толькі адзін новы блок — параўнанне варыянтаў абмену.
Няхай вас не здзіўляе, што за праектаванне галоўнай старонкі ўзяліся толькі зараз. Найбольш частымі пунктамі уваходу на сайт будуць менавіта пасадачныя старонкі паслуг.
З цікавага: формы «Прадаць» і «Купіць» на першым экране маюць розную логіку. Першая з'яўляецца двухкрокавай формай зваротнай сувязі, якая дазваляе атрымаць даныя наведвальніка, другая — фільтрам, пасля прымянення якога наведвальнік прызямляецца ў каталозе аб’ектаў, адфільтраваных па адпаведнаму крытэрыю.
На старонцы з'яўляюцца блокі каманды, артыкулаў і аб'ектаў. У блоку аб’ектаў нічога вартага ўвагі. Усё цікавае — унутры раздзела. Крыху цярпення, да яго апісання засталося 2 абзаца.
Нічога незвычайнага: тэгіраванне, падпіска на рассылку, шарынг у сац.сетках. З нестандартнага: магчымасць устаўкі ў артыкулы блока са спасылкай на артыкул з рэлевантным кантэнтам і блока спампоўкі карысных матэрыялаў. Маўляў, вы агенцтву — email, а яно вам — брашуру з карыснай (сапраўды) інфармацыяй. Зразумела, не забываем атрымаць згоду падпісчыка на далейшае атрыманне інфармацыйных лістоў.
Для кожнага супрацоўніка спраектавалі лэндынг з расказам пра самога супрацоўніка, водзывамі аб яго працы і прададзенымі аб'ектамі. Не забываемся сказаць і пару слоў пра агенцтва.
Нарэшце дабраліся да самага вялікага і салодкага кавалка.
У каталозе прадугледжана два асноўных варыянта прагляду: «плітка + карта» і «спісак». І два дадатковых: толькі плітка і толькі карта.
У якасці асноўнага — выбралі варыянт «плітка + карта». Ён найбольш інфарматыўны: за кошт вялікіх фатаграфій дае добрае візуальнае ўяўленне аб аб'екце, апісвае асноўныя характарыстыкі і дае зразумець, дзе знаходзіцца аб'ект. Не буду ўтойваць, што пры распрацоўцы гэтага варыянта мы натхняліся каталогам аб'ектаў на AirBnB.
Прадугледзелі сітуацыю, калі карыстальнік будзе ўзаемадзейнічаць выключна з картай, і рэалізавалі інфарматыўныя поп-апы, якія з’яўляюцца па кліку па меткам аб'ектаў.
Спісачны варыянт адлюстравання скупы на візуал, але дае больш інфармацыі пра характарыстыкі аб'ектаў.
Кожны з тыпаў аб'ектаў змяшчае свой набор характарыстык. Найбольш важныя (= якія часта выкарыстоўваюцца) з іх вынеслі ў базавы стан фільтра, астатнія — у пашыраны.
«Першы экран» аддалі пад візуал — фота і відэа-галерэю. У заказчыка былі пэўныя пажаданні да знешняга выгляду і функцыянала галерэі, прыйшлося яе закастамізаваць. Пра гэта раскажам у блоку «Франт-энд».
Пад галерэяй размясцілі загаловак. Далей — тып аб'екта і адрас. Адрас служыць спасылкай для «пераезду» да карты з адзначаным на ёй аб’ектам. Пад імі — характарыстыкі аб'екта, дапоўненыя іконкамі для лепшай візуалізацыі.
У правы слупок старонкі вынеслі кошт аб'екта і квадратнага метра. Пад імі — кантакты агента і агенцтва. Ніжэй — кнопкі дабаўлення ў выбранае, шарынга ў сацыяльных сетках і друку.
У канцы старонкі прапаноўваем варыянты працягу шляху: падпісацца на аб'екты ці перайсці да падобных аб'ектаў.
На гэтым этап праектавання мы скончылі. Астатнія старонкі былі рэалізаваны адразу ў дызайне.
Агенцтва прыйшло да нас з ужо гатовым лагатыпам і базавым наборам элементаў фірмовага стылю. Але нам прыйшлося адаптаваць лагатып пад выкарыстанне на сайце. У зыходным варыянце тэкставая частка знаходзілася пад графічнай, з-за чаго лагатып неапраўдана павялічваў вышыню хэдара.
Мы пераразмеркавалі элементы лагатыпа і адаптавалі іх памер. Лагатып кампактна ўмясціўся ў хэдар. У блоку «Навігацыя» мы раскажам, якія варыянты хэдара рэалізавалі, і навошта іх больш за 1.
Як мы памятаем, дызайн пачалі з лэндынга «Прадаўцу». Задача па размяшчэнню элементаў інтэрфейса была вырашана на этапе праектавання, зараз трэба было папрацаваць з колерам і графікай.
Фон выбралі белы. У якасці асноўнага колеру ўзялі фірменны — ён добра кантрастуе з белым фонам. Дадатковы колер — шэры і яго адценні.
Для формаў выбралі кантрасны шэры фон — ён добра іх вылучае з астатніх блокаў старонкі.
Удзялілі ўвагу дробязям:
Вырашылі абыграць лагатып у блоку «тэст-драйв паслугі»: рыцар, які ўстройвае тэст-драйв каня. Але атрымалася хутчэй вульгарна, а не забаўна. У выніку адмовіліся ад задумкі.
Не чакаючы дызайну астатніх старонак, адправілі лэндынг «Прадаўцу» ў вёрстку, пазней — запраграмавалі формы. Вылілі, настроілі інструменты аналітыкі і запусцілі кантэкстную рэкламу. Сайт ужо пачаў прыносіць лідаў.
Старонкі «Пакупніку» і «Абмен» запазычылі элементы старонкі «Прадаўцу», і на іх дызайн спатрэбілася не шмат часу.
Адзін з маркетынгавых хадоў агенцтва — стварэнне пасадачных старонак аб’ектаў.
Праблема рэалізацыі заключалася ў тым, што апісанне аб’ектаў можа вельмі адрознівацца. У некаторых акцэнт варта зрабіць на візуальную частку і дабавіць на старонку аб’екта відэа-галерэю і 3D тур. У некаторых, напрыклад, на інфраструктуру і лічбы.
Мы задызайнілі пасадачную старонку з 14 рознымі тыпамі блокаў, якія дазваляюць паўнацэнна перадаць увесь неабходны кантэнт.
Кіраванне блокамі гібкае. Пра яго раскажам у блоку «Бэк-энд».
Набор тэхналогій стандартны: HTML+CSS+JS. У фільтрацыі выкарыстоўвалі AJAX.
Найбольш цікавым кавалкам працы на гэтым этапе была візуалізацыя аб’ектаў на карце. Для гэтага выкарыстоўвалі інтэграцыю з Яндэкс.Картамі. Пра яе і раскажам падрабязней.
У асноўным варыянце адлюстравання на дэсктопных прыладах карыстальнік бачыць пліткі аб’ектаў у адной частцы экрана і карту з меткамі аб’ектаў — у другой. Блокі звязаны паміж сабой: пры ховеры на плітку рэагуе адпаведная метка на карце. Пры кліку па метцы з’яўляецца поп-ап, аналагічны плітцы ў паменшаным маштабе.
Блізка размешчаныя друг да друга аб’екты аб'ядналі ў кластэры. Пры кліку з’яўляецца поп-ап з пэйджарам, які дазваляе пераключацца паміж аб’ектамі ўнутры кластэра.
Чэкбокс «Шукаць аб’екты ў бачнай вобласці карты» дазваляе хутка фільтраваць аб’екты па геаграфічнай прыкмеце: адзначаны чэкбокс пакідае ў плітцы толькі тыя аб’екты, якія бачныя на карце.
У залежнасці ад жадання карыстальнік можа разгарнуць пліткі ці карту на ўвесь экран.
Асобнай задачай была рэалізацыя інтэрфейса каталога для мабільных прылад. Для іх пакінулі 2 варыянта прагляду: «плітка» і «карта». Кнопкі пераключэння варыянтаў перанеслі ў ніжнюю частку экрана. Такое размяшчэнне дазваляе кіраваць старонкай адной рукой. Там жа размясцілі кнопку выкліку блока фільтраў.
Адразу пасля загрузкі старонкі наведвальнік можа карыстацца галерэяй пры дапамозе стрэлак на клавіятуры.
Адным з пажаданняў заказчыка было адлюстраванне фатаграфій аб’ектаў у максімальным памеры. Для гэтага нам прыйшлося кастамізаваць галерэю: па кліку на фатаграфію адкрываецца разгорнутая галерэя. Мы максімальна спрасцілі элементы кіравання і схавалі панэль з фатаграфіямі прадпрагляду. Панэль з’яўляецца толькі пры навядзенні на яе. Так мы змаглі «разгарнуць» фатаграфіі практычна на ўвесь экран.
У якасці платформы для праекта выбралі фрэймворк Yii 2. Ён дазволіў рэалізаваць кастамны функцыянал праекта ў разумны час і бюджэт. У будучыні сайт можна будзе маштабаваць, не прыкладаючы праз меру вялікіх намаганняў.
Што важна, фрэймворк забяспечыў высокую хуткасць работы сайта і лёгкую кіруемасць.
У блоку «Дызайн» мы ўжо пачалі апісваць лэндынгі аб’ектаў. Зараз раскажам пра кіраванне імі.
Лэндынг можна стварыць з картачкі аб’екта простым адзначэннем чэкбокса на старонцы рэдагавання аб’екта. Пры гэтым на лэндынг «падцягваюцца» ўсе дадзеныя з картачкі, але ўжо ў іншым візуальным афармленні.
Далей уступае ў працу сістэма блокаў. У дапаўненне да інфармацыі з картачкі аб’екта адміністратар сайта можа размяшчаць на пасадачнай старонцы дадатковыя кантэнтныя блокі, у любой паслядоўнасці і неабмежаванай колькасці. Для кожнага блока можна выбраць 1 з 14 наперад зададзеных стыляў. Атрымаўся своеасаблівы канструктар. Паклапаціліся і пра тое, каб адміністратару было зручна карыстацца гэтым функцыяналам: блок ствараецца ў 2 кліка, і вось ён ужо гатовы да напаўнення кантэнтам.
Такі ж функцыянал рэалізавалі і для пасадачных старонак супрацоўнікаў.
Для тэкставых старонак рэалізавалі ўстаўку пэўных кантэнтных блокаў праз шорткоды. Напрыклад, дабавіць галерэю, відэа-плэер ці блок водзываў можна адным клікам.
У прынцыпе, нічога асаблівага. У галерэю кожнага аб’екта, як правіла, загружаецца больш за 10 фатаграфій. Загружаць кожную паасобку было б той яшчэ прыемнасцю.
Рэалізавалі пакетную загрузку: адміністратар можа выбраць на лакальным камп'ютэры і загрузіць усе фатаграфіі аб’екта разам. Ці можа загрузіць іх праз drag & drop: перацягнуць фатаграфіі ў пэўную вобласць старонкі рэдагавання аб’екта.
На сайце адсутнічае механізм рэгістрацыі/аўтарызацыі. Пры гэтым прысутнічае магчымасць дабаўлення аб’ектаў у выбранае.
Рэалізавалі функцыянал праз кукі — дадзеныя, якія захоўваюцца ў браўзеры карыстальніка. Калі карыстальнік вярнецца на сайт агенцтва, то ён знойдзе выбраныя аб’екты, якія ён дабаўляў на працягу апошніх 12 месяцаў.
Алгарытм фарміравання падобных аб’ектаў па характарыстыкам і кошту ў картачцы аб’екта ўлічвае 3 крытэрыя, кожнаму з якіх аддаецца пэўны прыярытэт. Дадаткова прадугледзелі фарміраванне «рэзервовага» спіса падобных аб’ектаў, калі ў каталозе не знайшлося аб’ектаў, якія адпавядаюць асноўным крытэрыям.
Частка старонак сайта — пасадачныя старонкі, якія ў большасці выпадкаў будуць з’яўляцца і пунктамі ўваходу, і выхаду. Гэтыя старонкі самастойна могуць канверсаваць наведвальніка ў ліда, і спасылкі для пераходу на другія старонкі сайта будуць рэдка выкарыстоўвацца. Для гэтых старонак па змоўчанні мы згарнулі меню ў бургер. Акрамя бургера ў хэдары пакінулі блок тэлефонаў і, само сабой, лагатып.
Для лэндынгаў супрацоўнікаў і аб’ектаў, якія знаходзяцца на паддаменах, меню прынялі цалкам, таму што такія лэндынгі з’яўляюцца адасобленымі міні-сайтамі.
На астатніх старонках хэдар змяшчае разгорнутае меню. Пры пракрутцы старонкі ўніз хэдар хаваецца, але з’яўляецца пры пракрутцы ўверх. Такі падыход дазволіў зэканоміць 75 пікселяў вышіні экрана і запоўніць іх карысным кантэнтам.
Пры гэтым настройкі сістэмы кіравання змесцівам дазваляюць скарыстаць любы з трох відаў хэдара для кожнай са старонак сайта.
Варыянты футара маюць падобную логіку. Пасадачныя старонкі змяшчаюць скарочаны варыянт, у якім адсутнічае карта сайта. У футары астатніх старонак карта сайта прысутнічае.
Дадаткова сістэма кіравання змесцівам дазваляе схаваць агульныя кантакты кампаніі ў футары. Опцыя выкарыстоўваецца на лэндынгах, на якіх больш важныя асабістыя кантакты агентаў і рыелтараў.
Прадугледзелі прагрэс-бар у верхняй частцы старонкі. Ён дазваляе наведвальніку разумець у якім месцы старонкі ён знаходзіцца. Асабліва прагрэс-бар карысны на доўгіх пасадачных старонках і старонках артыкулаў.
Акрамя базавых мер па аптымізацыі хуткасці загрузкі зрабілі наступнае:
У выніку самая цяжкая старонка сайта, каталог аб’ектаў, цалкам загружаецца за 4-6 секунд.
Запускаліся, як і заведзена, у пятніцу 29-га снежня пад глухі стук пластмасавай пасуды ў офісе.
Пасля запуску настроілі цэлі і кантэкстную рэкламу для новых старонак.
Зараз збіраем дадзеныя аб паводзінах карыстальнікаў на сайце і будзем працаваць над удасканальваннем функцыянала. Пасля ўкаранення абавязкова абнавім кейс.
Гатовы праект
avangard-n.by